ISO Standaarden & Certificatie





Omgaan met snelle veranderingen

In je bedrijf is verandering de enige constante. Je wilt nieuwe opdrachten binnenhalen of de behoeften van je klanten veranderen. Ervaren professionals vertrekken en nieuwe komen. De regels van het spel veranderen voortdurend. Verandering is een normaal onderdeel van zakendoen. Het helpt je bedrijf groeien en innoveren.


Een robust kader om door verandering te navigeren

ISO-managementsystemen geven je een sterke leidraad. Het helpt je om te gaan met verandering. Het helpt je risico's te overzien en kansen te grijpen. Het helpt ervoor te zorgen dat je producten en diensten goed en veilig zijn. Nadenken over risico's helpt om ze te beheersen en waarde te geven. Dit geeft je klanten meer zekerheid.

From organizations that have implemented ISO9001 witnesses

76%
Verbeterde interne processen en efficiency 
62%
Kwalificeerde voor of won nieuwe opdrachten
24%
Kon inschrijven voor meer of nieuwe zaken
13%
Verlengde contracten met bestaande klanten

Bron: BAB klanttevredenheidsonderzoek

Vergroot je veerkracht en aanpassingsvermogen

Door ISO-normen na te leven, vergroot je je veerkracht en aanpassingsvermogen. Je krijgt de tools en plannen die je nodig hebt om het goed te doen in een veranderende omgeving. Je kunt veranderingen met vertrouwen en snelheid beheren. Dit opent deuren naar nieuwe zakelijke kansen.

Jouw succes, onze expertise 

We kunnen je ISO-certificaat niet uitgeven. Maar we blinken wel uit in het op maat maken van jouw managementsysteem. Wij zijn jouw ISO-implementatie-experts. We hebben organisaties zoals de jouwe geholpen om alle voordelen van ISO te benutten.



Voed je succes met ISO

Laten we ISO inzetten om je succes te bevorderen. Samen navigeren we door verandering. We sturen jouw organisatie naar succes. Wij zijn er klaar voor wanneer jij dat bent. Laten we beginnen.




Contact 
​Hoe implementeer ik ISO op een praktische manier?

Two ladies in a meeting

P.S. Vergeet niet dat verandering een constante is in het bedrijfsleven. Onze expertise en het sterke ISO-raamwerk zullen je goed uitrusten. Navigeer vol vertrouwen door alle veranderingen die op je pad komen.

Certificering was dé manier om ons bedrijf sterker te maken, nog klantgerichter en met een efficiënte operationele uitvoering. ingenious begeleidde ons vakkundig in dit proces naar een succesvolle ISO 9001 certificering.

Antoon De ProftAntoon De Proft • CEO of Septentrio

Een ISO Management Systeem is een raamwerk dat je bedrijf helpt bij het uitvoeren van zijn activiteiten. Het helpt je ook om je doelen te bereiken. Het kan gaan om het maken van producten van hoge kwaliteit of om efficiënter werken. Het kan ook gaan over milieuvriendelijk zijn of het veilig houden van de werkplek. Het systeem is een ruggengraat voor je bedrijf. Het houdt bij hoe dingen moeten worden gedaan. Het maakt ook duidelijk wie waarvoor verantwoordelijk is. Dit alles helpt je om het bedrijf soepel en efficiënt te runnen.

Ja, je hebt gelijk! Elk bedrijf, groot of klein, kan een ISO-beheersysteem gebruiken. De details van het systeem hangen af van de behoeften van het bedrijf.

Voor kleine bedrijven begint het met een sterke leider. Meestal neemt de bedrijfseigenaar deze rol op zich. Elke werknemer weet wat het bedrijf van hem wil. Ze begrijpen ook dat hun werk het bedrijf helpt zijn doelen te bereiken. Hiervoor is niet veel papierwerk nodig.

Maar grotere bedrijven kunnen het nodig hebben. Dit geldt vooral voor bedrijven in sterk gereguleerde sectoren. Zij gebruiken veel documentatie en controles. Dit helpt hen te voldoen aan hun wettelijke verplichtingen en bedrijfsdoelen.

Het behalen van een ISO 9001-certificering brengt kosten met zich mee. Deze omvatten directe kosten en strategische investeringen.


Directe kosten zijn vergoedingen van de certificeringsinstantie. Deze kosten kunnen sterk variëren. Vraag dus een gedetailleerde offerte aan.


Strategische Investeringen zijn middelen voor bepaalde activiteiten. Deze omvatten het verbeteren van processen en interne audits. Mogelijk hebt je de hulp van een consultant nodig. Ze omvatten ook training en onderhoud van het managementsysteem. Deze kosten helpen je bedrijf te verbeteren. Ze helpen je bedrijf te slagen.


Je kan deze investeringen doen zonder certificering. Dit kan nog steeds tot betere resultaten leiden. Dit kan je klanten nog steeds gelukkiger maken. Maar een certificering valideert deze inspanningen. Het kan je bedrijf geloofwaardiger maken. Het kan je bedrijf meer geloofwaardig maken.


Je moet beslissen of je een certificering wilt. Denk na over je behoeften, middelen en doelen. De vaardigheden van de certificeringsinstantie zijn belangrijk. De reputatie is belangrijk. De kwaliteit van de dienstverlening is belangrijk.

Dit is wat je moet doen:

  1. Zorg dat je er klaar voor bent: train je team, controleer waar je nu staat ( gap-analyse) en maak een plan.
  2. Documenteer een zinvol beheersysteem en procedures.
  3. Gebruik deze procedures. Train je team voor de veranderingen.
  4. Ga zelf na of het beheersysteem goed werkt.
  5. Na een succesvolle controle door een externe expert (een geaccrediteerde registrar) kun je de certificering krijgen.

Een organisatie heeft veel baat bij het ISO-systeem. Het maakt het werk soepeler. Het bouwt vertrouwen op bij klanten en mensen die een belang hebben in het bedrijf. Deze slimme keuze verbetert de prestaties. Het ISO-systeem legt de basis. Dit leidt tot blijvend succes.


Het ISO-systeem helpt je om middelen beter te gebruiken. Duidelijke processen maken het werk soepeler. Uiteindelijk bespaart dit je geld.


Het systeem helpt je om risico's te vinden en aan te pakken. Het benadrukt het belang van het volgen van regels en voorschriften. Dit voorkomt boetes en onvoorziene kosten.


Het systeem stelt klanten op de eerste plaats. Inzicht in de behoeften van klanten is cruciaal. Door elke keer aan deze behoeften te voldoen, worden je diensten en producten beter. Sommige klanten hebben jouw certificering nodig om zaken te kunnen doen. Dit kan dus meer werk en nieuwe klanten opleveren.


Een certificering door een derde partij laat kopers, klanten, leveranciers en mensen die een belang hebben in het bedrijf zien dat je de norm op de juiste manier hebt ingevoerd.

Gratis e-book boordevol tips



Op een pragmatische manier een ISO-beheersysteem implementeren en onderhouden? We hebben 10 waardevolle tips voor je verzameld. Nuttige informatie die er echt toe doet.


  • Over het doel van je managementsysteem
  • Over het beheren van je documenten
  • Over systeemdenken
  • Over continue verbetering




Doe het meteen!




lady showing ten with both hands